onsdag 3 augusti 2011

sommarregn

Elvira är hämtad och Hampus är lämnad. Inatt är det ombytta roller som gäller. I samband med bytet blev det ett par timmar vid sjön. Barnen blir modigare och modigare när det gäller att hoppa och doppa. Dagens badutflykt slutade med regn. Vi simmade såklart en stund i det sköna regnet. I bilen hem mot Kumla kom det en störtskur så då var jag glad att vi och grejerna redan var under tak. Elvira måste ha haft en jobbig gårdag och natt för hon vägrar att vakna efter bilresan hem. Jag känner mig själv något lat, straffas väl för detta ikväll när det ska nattas barn...

Hampus och mormor ska meta så vi har idag inhandlat det snyggaste metspöt på Kumlas Jakt- och fiskeaffär. Guldigt och rött, ska det va så ska det! Maskarna ska mormor plocka upp ur komposten med engångshandskar, jag önskar att jag fick vara med på en antagligen legendarisk metning!

Inga kommentarer: