Elvira blev hämtad av mormor på förmiddagen. Det var dock inte så lätt för mormor att få med sig ungskrutten hem. Hon skulle bara klippa lite i en tidning, hon skulle gärna läsa ett par-fyra böcker också. In i det sista försökte hon sedan att få med sig storebror, tryggheten, Hampus på sovabortaäventyret. Han tackade nej. Efter löfte om att få åka till kusin Nora och leka så hoppade lillfisen med mormor till hennes bil. Jag har nu ikväll fått rapport om att barnet sover. Skönt.
När Hampus och jag blev själva packade vi strandfilten och Harry Potter och for till badet. Vi varvade bad med spännande läsning, så gott det nu går att läsa spännande i den ljudmiljön som var nere på Djupadalsbadet...
I sällskap med grannarna cyklade vi ut till Sannahed och Ica Maxi arena. Där var vi med och hejade fram Indianerna till ännu en seger. Härligt väder och lagom spännande match. Cykelturen hem blev också spännande med granntanten som höll på att stå på öronen med en tappad kedja och något överförfriskade personer på omkörning på smal cykelväg inklusive två tävlingsgalna 6-åringar. Nu är vi hemma och jag ska njuta av att sova heeela natten utan Elviras armar och ben fladdrande i min säng.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar