lördag 30 juli 2011

träningen i juli

Jag summerar månadens träning och konstaterar att jag hunnit springa 107 km den här månaden. Jag har varit ute vid 16 tillfällen. De allra flesta passen är roliga och jag njuter av att springa men så finns det de gångerna när allt känns tungt. Spåret är blött, benen är tunga och jag undrar varför? För att bibehålla lusten ska jag försöka variera träningen mer och kanske hitta någon att springa tillsammans med. Den 18 augusti ska jag springa 10 km på Blodomloppet. Som ett mindre mål på vägen dit (och efter) ska jag försöka pressa min tid på 2,5 km till 10 blankt. lite läbbigt att ha det på pränt men det ska väl vara fullt möjligt att uppnå, nästa steg är sedan att kapa några minuter på 5 km.


Bästa tiden på 2,5 km (ett varv):
11:07 (-53 sek från juni)
Bästa tiden på 3 km:
juli: 12:58 (-52 sek från juni)
Bästa tiden på 5 km:
24:02 (-54 sek från i juni)

Bästa tiden på 10 km: 52 min i spåret


Jag har kört fler intervallpass: 500 meters, 3 minuters, 1 km, 2 km. Svinjobbigt men det verkar ge resultat.

Jag har sprungit 9-11 km vid tre tillfällen. Känns bra!

Jag är rätt säker på att klara mitt mål: 10 km under 50 minuter

2 kommentarer:

. sa...

2,5 på tio minuter?! Ja som du ligger i så! Heja, heja!

Sara sa...

Du är sjukt snabb!