måndag 20 juni 2011

pirrigt

Nu börjar jättefjärilarna i magen göra sig påminda. Jag har börjat packa mina och barnens kläder. Vad ska med? Hur mycket ska med? Räcker det? Osv. Tusen funderingar och tusen grader varmt bakom strykjärnet. Blä för att stryka! Vi har i alla fall fixat pass och pengar och det torde vara det viktigaste. Eller? Barnen vill gärna vara med och packa så de ska få välja några få leksaker att ha i sina ryggsäckar, bra att ha på planet och på hotellrummet.

Idag har Elvira och jag varit på besök i Laxå. Träffade bästa jobbarkompisen Jessica som jag jobbade ihop med för mer än 10 år sen. Kul! Hon är en härlig energikälla som gav mig mycket under mitt första år som lärare. Idag jobbar hon på öppna förskolan i Laxå så det var där jag träffade henne. Elvira trivdes med Nora på Killevippen så kanske blir det fler besök i höst.

Ikväll tvingar jag mig själv att inte springa. Inte klokt men så är det. Får bli en morgonrunda imorgon istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte resorb!

Anna G

Hanna sa...

Inhandlat!

Sara sa...

Det blir nog bra med resan ska du se! Hoppas ni får det riktigt bra! Kram