måndag 5 september 2011

ledig måndag

Jag gillar att ha ledig måndag! Hampus finner dock livet lite orättvist så nästa vecka får det bli något skojigt när vi hämtar upp honom kl. 13.

Idag har Elvira och jag haft Malin och kusinerna här. Vi har gått/cyklat en cachingrunda som resulterade i tre loggningar. Vi hittade vår första riktiga skatt, en Travel Bug, TB Monkeygirl. Så söt, så söt ligger hon nu här och väntar på att jag ska placera ut henne på nytt ställe.

Skattleken fortsatte sedan utan kusiner, jag och barnen satte ut en liten orienteringsrunda för morgondagens idrottslektion. Vi hade liten fika med oss och den intogs kvickt under en gran i hällande regn. Det blev skärmar ut och en snabb koll inför en introduktion av geocaching bland mina äldre elever. Jag hoppas och tror att de ska tycka att GC är lika kul som jag tycker!

2 kommentarer:

. sa...

Nästa vecka har du ett barn till, jag tänkte att du kanske hade glömt det...

Hanna sa...

Ja just det men vi hade ju massor av flytvästar?!? Nej men kanske en skogsutflykt...