söndag 14 augusti 2011

lite segt

Fest hos grannen igår, tjejfest med grill. De hade bästa bra briketterna, så bra att de överlevde vedträn och en halv tidningskiosk! Efter mat och lite owling åkte vi på fest på landet. Träffade gamla hallsbergsraggare som jag inte sett på evigheter. Skoj men inte så mycket drag.

Idag har jag och barnen gjort äppelmos och äppelkakor, bjudit kompisar och svärisar på fika. När jag gäspat käkarna ur led tog jag med barnskocken till lekplatsen. Frisk luft gjorde susen, jag är ju fortfarande vaken!


1 kommentar:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Oj en lite blandad dag?

Briketter är stenhårda, då är kol mer lätt. Min pappa brukar grilla på kottar, de har ett par furor på tomten. Då blir det både hetare värme men så håller glöden otroligt länge.