Imorse gick det undan med frukost, påklädning och tandborstning. Vi hade date med syster och barn på Lek o bus. En kvart före öppning stod vi utanför och tankade i oss extra energi i form av frukt. Den energin brände barnen första timmen! Vi hade en bra förmiddag, barnen frick sköta sig "själva" med extra koll genom näten bara. Det gick över förväntan och emellanåt kunde vi sitta och prata. Lyckades tydligen pricka in samma dag som morfar Jans andra barnbarn så en liten "kusinträff" med 8 barn ägde rum vid vulkanrutchekanans fot. Efter tre timmar begav vi oss mot Gyllene måsen för finlunch.
Med mig hem till Kumla fick jag sedan inte bara två trötta barn utan tre. Nora följde med oss för lek och övernattning. Tjejerna har lekt hela eftermiddagen, nu sover de sött på Virans rum. Hampus studsade iväg till kompisen S för mer lek när vi kom hem. Att de orkar?
Imorgon är min sista lediga dag på det här sommarlovet. Jobbförberedelserna är i full gång. Jag vill ha något superkuligt projekt att pyssla med i höst. Frågan är om jag har kommit på något passande?! Ska klura vidare.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar