torsdag 7 juli 2011

jippie...eller hur var det

Pratade just med en säljare från miljonlotteriet, han började samtalet med att säga att jag var utvald som en av vinnarna till 400 000 000. Fast jag inte köpt en lott från dem så spratt det ändå till i "vill ha"-tarmen. Mot slutet av samtalet så klämmer han fram att han förberett 6 lotter till mig för bla bla bla
Stackars krake som måste sitta där och låta käck och glad, läsa färdiga svar på mina typiska frågor och kallprata om ditten och datten som om jag kände honom. Orka!


Det blev lite bad i sjön och fika på stranden. Körsbärsplockning och mera fika hos mamma. Löpning 10 km stod på schemat för mig idag så när vi kom hem var det bara att lufsa ut. Supertrögt idag. Benen var tunga och trötta. Jag har ett par tre jobbiga pass bakom mig kanske berodde dagsformen på det?! Helt dåligt gick det dock inte, en tid på straxt under 52 minuter är jag mycket nöjd med. Så snabbt har jag nog aldrig sprungit förut.

4 kommentarer:

. sa...

52 minuter?! Det är väl jättebra, vad har du för mål?

Hanna sa...

Målet är att springa 10 km på en tid under 50 minuter (49:59 typ...)

Skånegrabben sa...

Hej

Ja lottförsäljare och andra försäljare ringer stup i ett till mig också. Har själv provat på det där säljaryrket och i dag lär man sig att tilltala till personens namn....men för mig låter det inte vänligt utan bara löjligt när dom uttala mitt namn i var och varannan mening. Det som triggar till att någon köper är att försäljaren är lyhörd och mjuk...inte påflugen. Många lyssnar inte till ett NEJ......

Sara sa...

Herre jösses!!! Femtiotvå minuter!?!? Jag springer inte ens åtta kilometer på den tiden...