lördag 23 juli 2011

fotobok på väg

Efter många timmar vid datorn har jag nu klickat iväg en beställning på min livs första fotobok. Har länge varit sugen på att göra en egen men aldrig kommit till skott. Vilka bilder ska jag välja? Ska den handla om det eller det? Blir det fint? Kommer vi att titta i den?
Det som fick mig att bestämma mig var att våra vänner A och J hade en liten fotobok med bebisbilder på lilla N. Den var så söt och så fin, bra gjort J! Häromdagen slank det ner ett erbjudande om 50 % rabatt vid beställning av en fotobok hos Fujifoto så då gjorde jag slag i saken. Lite jobbigt program att göra den i, för när man skrev kunde man inte sudda med backsteg som i vanlig ordbehandling, gjorde man det hamnade man x-antal sidor bakåt vilket innebar att man fick ta sig tillbaka och göra om om man inte sparat nyligen. Suck!


Jag har också gjort en massa annat nyttigt idag:
Rensat asfaltskanten ut mot gatan
Skurit gräskanter
Lagat skaldjurslasagne

Nöjd med dagen ska jag nu krypa ner i sängen!

2 kommentarer:

Dina sa...

Hej!
Testa http://fotoklok.se
Mycket kompetent program och snabba leveranser av fotoböcker.

Hampus sa...

Spännande... det är alltid kul med fotoböcker!

jag gör fotoböcker av alla mina bilder hos www.solentro.se, detta för att jag inte vill ladda ner program på min dator och jag är inte så haj på layout o sånt där... men jag vill ha något "riktigt" att bläddra i, inte bara bilder på datorn...

Ha de/h