fredag 6 maj 2011

passa er

Eller passa oss är det tänkt att vi ska göra imorgon. Lördagsöppet på polisstationen är ju en toppenidé när två barn och en mamma ska fotograferas och mätas in för passansökan. När barnen ska ha pass måste det bevittnas namnteckningar och annat, känns som att två föräldrar är att föredra då. Kanske lyckas vi få en skymt av utlovad polisbil också.

Jag har njutit fredagskväll i uterummet, en bok, ett glas vin och en skål godis. Härligt!
Fortfarande snorigt men jag tror att jag ska försöka jogga en sväng imorgon. Idag damp nummerlappen inför torsdagskvällen ner i brevlådan. Svart på vitt att det är dags att skubba runt med en massa andra alltså. Läste startgruppernas rekommenderade tider:
Startgrupp 1: under 24 minuter
Startgrupp 2: 24-29 minuter
osv.
Bara det att längst fram (i startgrupp 1 och 2) hamnar de som släpar på barnvagn, stavar eller hundar. Lätt att springa fort med dessa attiraljer slängandes runt armarna. Jag undrar också hur många av de ca 8000 startande som någonsin sprungit femman på under 24 minuter?
Bitter? Nä, inte jag inte.

Inga kommentarer: