lördag 7 maj 2011

Efter en kaotisk morgon, två barn med bestämda viljor och envishet pysande ur öronen är det ingen lek att göra morgon i vårt hem. Helg borde innebära sovmorgon men inte hos oss, jag var uppe tidigare idag än jag varit under veckan.

Besöket på polisstationen gick bra, vi fastnade på kort och barnen fikade saft och kaka. Vi tog en sväng på Hallsberg och då gick det inte så bra längre, efter en slass och en solhatt bar jag en skrikande Elvira tillbaka till bilen. Monsterunge! Ett besök hos bekanta gick kanonfint, Hampus lånade barnets spel och Elvira svassade efter barnet. Hur lugnt och fint som helst.

Hemma på vår gård har det hänt saker. Bosse och grannen tog ner ett träd, en cypress, som växt här i 35 år eller något liknande. Motorsågsmassaker och effektivt arbete gjorde att detta träd nu ligger prydligt packat på släpkärra och väntar på att köras iväg imorgon. Nu vill jag sätta upp staket/insynsskydd mot båda våra grannar på baksidan men det är så mycket att ta hänsyn till hela tiden. Först ska ditten ordnas och sedan är det dags för dattens innan jag får mina staket. Surt!

Inga kommentarer: