fredag 22 april 2011

lek och träning

När vi utflyktat oss färdigt så hade inte Hampus och nästankusinen K lekt färdigt utan Hampus åkte med honom hem. Jag och Elvira styrde hemåt Kumla och tillbringade eftermiddagen utomhus. Näsorna är vackert (?) solbrända. När gossarna lekt klart åkte mannen och lillasyster efter Hampus. Jag spände på mig skorna och tog ett pass i spåret. Jag är så löjligt nöjd med mig själv. Nu har jag sprungit i två veckor och idag genomförde jag ett fartlekspass. Pressade min tid på 5 km med en hel minut. Jag tror att jag ska satsa på att komma under 25 minutersgränsen på vårruset. Det brukar vara satans trångt i starten men det går väl kanske att spurta igen det senare i loppet!?

Det sprätter i benen, kanske är det vårkänslor eller så är det abstinens av att inte få springa en runda till NU! Galet, men sant.

Inga kommentarer: