lördag 23 april 2011

påskafton


Påskaftonsfrukosten förbryllades av att vi hittade en ballong i locket till yoghurten. Efter en del klurande började barnen leta efter ballonger. Snart hade de upptäckt flertalet ballonger i uterummet. Jakten gick vidare mot staketet. Där var det bokstäver som skulle hittas och pusslas ihop till ett ord. Jag är imponerad av samarbetet i laget. I sandlådan hade påskharen värpt ett påskägg med ytterligare en ledtråd i. Till slut fann barnen varsin leksak och ett stort påskägg med några godisar och varsin liten grej. Lyckad start på dagen. De stora godisäggen spar vi till senare idag.

1 kommentar:

Sara sa...

Ser jättekul ut! Jag förstår mig fortfarande inte på hur jag ska få till såna här fina collage... Privatlektion?? Du förresten, klädpåsarna, har du lust att ställa dem på Matildas hylla på dagis? Så ställer jag utstickarna på Hampus?