onsdag 27 april 2011

ingen bilnyckel...

Imorse cyklade jag och barnen till förskolan. Första gången för Elvira på egen cykel. Visst tog det kanske lite längre tid men vi kom fram och hon var glad, kanske mest tack vare sällskapet av granntjejen. Efter en lång dag på jobbet stod jag i vårt personalrum och letade i jackfickorna efter bilnyckeln...F-N jag cyklar ju! Min kollega svarade glatt: Ja det gör du!
Bara trampa iväg alltså. Jag har så nära till jobbet att det nästan går snabbare att cykla än att ta bilen. Bara latmasken som säger något annat.

Imorgon har vi utvecklingssamtal för Hampus. Det sista på förskolan...
På kvällen har jag meandi-visning här. Som vanligt kändes det som en bra idée i februari medan det nu känns mest jobbigt. Kanske kan köpa lite fint i alla fall.

Inga kommentarer: