tisdag 9 mars 2010

min goda relation med min dotter

Hade ett djupt samtal med dottern i bilen idag. Känns skönt att vi kan prata med varandra på ett öppet sätt. Lite svårt att förstå varandra när den ena sitter bakåtvänd i baksätet men till sist fick vi till det.

-Nej Oja hem
-Öhhh...vad menar du är Nora hemma?
-Nej Oja hem
-Vem är Oja? Är det Nora? Är det någon på dagis?
-Oja. Oja.
Här tog jag hjälp av sonen och tillsammans kom vi på...
-Ronja! Skulle du vilja att Ronja följde med dig hem?
-Nej! Oja blä!
-Va?
-Oja dum!
-Det får man inte vara man ska vara snäll. Är Elvira snäll?
-Nej!

Första gången ett samtal pågått så länge inom samma ämne. Jag tycker att E är så duktig på att prata men det är nog mest så att hon pratar hela tiden. Jag lyssnar kanske aldrig speciellt noga. Det får bli bättring med det.

Inga kommentarer: