tisdag 9 mars 2010

gårdagen

Igår när jag var hemma och tog hand om sjukisarna för trettioelfte gången på några veckor kände jag hur det rann över. Kokade över. Ja stormkokade över kan man nog säga. Barnen hade suttit i köket och klippt, mycket pedagogiskt och de första klippen som hamnade på golvet struntade jag i...Hux flux så var klippandet inget roligt längre, nej nu skulle stora puzzlet fram. Okej. När alla bitar låg på hela köksgolvet så var det miniminiplatspluttarfrånhelvetet som skulle fram. Där någonstans mellan plastpluttarna och syskonbråk och brödsmulor från frukosten brast det. Jag gormade åt två stackars ostädliga barn. Jag kastade in puzzelbitarna på Hampus rum och fortsatte att prata argt. Inte så pedagogiskt men jag kände att det var en ventilering för hjärnan annars hade den kanske blivit överhettad eller något värre.

Det blev gemensam städning och sedan styrda aktiviteter resten av dagen. Ända fram tills vi åt scones i soffan. Smul-VM.

Jag smet sedan hemifrån före nattningen. Hade klädparty inbokat hos en bekant. Klädpartyt visade sig vara två olika visningar. Både för vuxna och barn samt en hel massa snygga halsband. Det bjöds på supergod grekisk kycklingsallad och kladdkaka. Mycket trevligt och mycket dyrt! Huva vad snygga kidsen ska bli till sommaren.

1 kommentar:

Therése sa...

Nyfiken blev jag
(-: