onsdag 17 mars 2010

i bastun

I badhuset häromdagen fick (tog!) jag äran att ha hand om sonen i omklädningsrummet. Jag ville spara ryggen genom att slippa ha Elvira på höften. Hampus är så rättvis så han ville att vi skulle turas om med var han bytte om, först pappa sen mamma och sen pappa och sen mamma osv.

Allt gick bra och när vi klev in i bastun valde Hampus den som var tom (STOR tur) När vi stängt den lilla tunna dörren bakom oss utbrister han "Vilka långa tuttar hon hade" (om en av damerna i bastun bredvid). Jo men alltså man får det när man blir äldre förklarade jag och tackade samtidigt min lyckliga stjärna för att vi satt i en tom bastu. "Ja men du har ju inte det" mjäh så långa är de väl inte även om de slokar. Efter en stund kollar han noga på mig och frågar om jag har en bebis i magen. Va? Nej, nej, nej!

Nästa gång tar jag med Elvira in på damernas, man kan ju låtsas att man inte fattar vad hon säger om hon kläcker ur sig något pinigt.

3 kommentarer:

Sara sa...

Visst är det underbart med barn!? Häromdagen fick jag veta att jag har "större rumpa än pappa"... Tack för upplysningen liksom...

Kram

Finnpajsaren sa...

Haha. Underbart. :-)

Therése sa...

Vad gulliga dom är, våra små (: