tisdag 27 oktober 2009

tiden går olika fort, eller?

Min älskade fyraåring pratar redan om sin femårsdag. "När är nästa födelsedag"?
Tidsuppfattningen har inte kommit så långt att han förstår vad ett år är. Det är ju knappt att jag som levt så länge har en känsla för hur lång tid ett år är. Men det känns som att åren går fortare och fortare. Kommer inte ihåg att tiden gick så fort när jag var yngre. Eller vad säger ni "gammelbruttor"? (lånade uttrycket av Camilla, hoppas att det är okej)

Nu ska jag ge mig ut i mörkret på en svettig promenad. Kanske kan det bli början på en ny period av träning?! Vem vet. Jag har verkligen försoffat mig ordentligt de senaste två månaderna. Känns på hullet att det är hög tid att sluta äta kakor och slöa. Men först måste jag fika färdigt på den smaskiga kladdkakan som står i kylskåpet...

2 kommentarer:

Camilla Krona sa...

Kan bara säga att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir. I min ålder (38) känns det som tiden skenar.
Ha det jätte bra.
Var det jag som sa gammelbruttor?
Kram cAmilla

. sa...

Haha, jag ska också börja träna igen men just nu fikar jag på min nybakta "lödkurs"kaka som jag ska bjuda på i morgon på jobbet...