måndag 26 oktober 2009

höstlov

Jobb, jobb, jobb...

Den här veckan är det höstlov. Jobbar man då på fritids som jag så är det lov även där. En av mina kollegor hade vi beviljat ledigt, lite semester sådär. Min andra (och sista) kollega M-B 60+ åkte hem för att föda barn. Kvar blev jag med tio barn. Vi hann under dagen leka i gymnastiksalen 3 gånger. Puzzla ca 250 bitar av 600. Spela igenom fritids "alla" 2 dataspel. Vara ute i rusket. Leka krig med kaplastavar. Dagen var rätt skoj ändå. Jag är nöjd.

Imorgon blir det en dag tillsammans med ALLA lärare i hela Kumla. Tanken är att vi ska rymmas i Skogstorpsskolan. Gör vi det? Till lunch har jag bjudit hit mina kollegor. Det vore smart med en timer på spisen i såna lägen. Jag saknar en imorgon. Vem ska värma maten? Till efter maten blir det PIM-kaka. Mina jobbisar har varit så duktiga på att pimma. Jag känner mig så stolt. Hoppas nu att ingen av de läser här innan imorgon...

På onsdag ska jag åka till Stockholm och gå på Skolforum. Skoj!

Torsdag och fredag har jag semester och ska njuta med mina barn. Hälsa på gamla jobbet en sväng också.

Inga kommentarer: