söndag 16 augusti 2009

lek och bus


Förmiddagen gick åt till att städa. Tur för mig att jag skulle iväg och kolla me & i kläder klockan 11 annars hade jag säkert fått hålla på länge. Jag gjorde sån där tråkig städning (finns det rolig städning?). Jag torkade alla skåpluckor och lådor i köket. Trist. Klädvisningen var trevlig och visst blev det som vanligt. Jag velar och velar. Fina kläder fanns det och mina barn/jag blir lyckliga ägare till en del. Imorgon får det ändå bli en tur till Marieberg för att panikhandla långbyxor till barnen. Främst Hampus är det som behöver. Han är i en mellanstorlek på byxlängd, 104 på gränsen till smått och 110 oftast för långa.

På eftermiddagen cyklade vi till en lekpark och barnen lekte och lekte. Rutschkanan var väldigt rolig. Elvira for på mage med huvudet före ett par gånger. Fort gick det så hon landade då med hela ansiktet ner i sanden. Inga sura miner, hon spottade snällt så att det mesta åkte ur munnen iaf.

Nu ska jag ladda för morgondagen, 13 barn och deras föräldrar ska tas om hand i förskoleklassen.

2 kommentarer:

. sa...

Vilken underbar bild på E!

Sara sa...

Vilka mysiga busbilder!
Kram