onsdag 24 juni 2009

ja jag vann

Efter en dag i solen är man lite lätt mör frampå kvällen. Att Hampus som kör på i 120 hela dagarna inte orkar när eftermiddagen kommer känns inte så konstigt. Att han sitter prickstilla i bolibompasoffan är inte heller så konstigt. Men när han står och fryser i ett överhettat hus, ja då är det faktiskt konstigt. Fram med termometern och den visade 38,8 i ena örat, i nästa öra var det 39,1 och då utbrister min lilla tävlingsinriktade son "Ja jag vann!" Är inte det gulligt så säg.

Nu ligger han nedbäddad i ett svalt sovrum och jag hoppas att han blir där resten av kvällen och natten. Jag orkar inte trängas med en feberhet son i natt. 

Det spritter i kroppen efter träning men jag vet inte, vila står det i programmet. Vore skönt att komma iväg och simma i Djupadalsbadet men vart gör jag av barnen då. Kanske flytväst och en lina så att jag kan ta dem på släp!? Att släppa två barn med Bosse bland alla hysteriska badgäster känns inte som något alternativ. Att åka iväg själv i värmen känns inte heller helt schysst. Vi får se om jag får till det på något sätt. Ikväll får det bli lite fysträning med bara kroppen här hemma.

Inga kommentarer: