torsdag 25 juni 2009

kul på jobbet

Undrans om inte jag har världens bästa jobb just nu? Försöker så gott det går att sysselsätta ett gäng fritids- och förskolebarn under tiden som deras föräldrar jobbar (eller av andra anledningar anser att barnen behöver förskola...)

Populära aktiviteter:
  • Leka affär.
  • Titta på sommarlovsmorgon.
  • Leka med båtbanan.
  • Åka "vattenrutsch".
  • Plaska i lilla, lilla poolen.
  • Bygga i sanden.
  • Göra kojor.
  • Jagas.
  • Cykla på förskolegården.
  • Spela spel.
Idag skojade jag till det genom att blanda en mugg med såpa att blåsa bubblor med. Uppskattat! Skrivande fröken gillar även hon vattenrutschen. Faktiskt så mycket att hon inhandlade en egen idag ;-)

2 kommentarer:

. sa...

Jag vill också ha!!! Jag köpte en för några år sedan men M tyckte att jag var larvig (plus att jag åkte över kanten och vidare ut på gräsmattan) så jag fick lov att ge bort den...

Hanna sa...

kom hit och åk, det är två banor bredvid varandra. Vi kan tävla! Jag dundrar också ut på gräsmattan, kanske går att förlänga med en presenning...