måndag 22 december 2008

grannsämja

Efter nästan en vecka med diarré och därmed husarrest så har vi idag varit hos grannen och umgåtts. Hampus och M lekte väldigt bra och fick snart sällskap av jämngamla tjejen på gatan. Det gick hyfsat även då, visst kivas och skvallras det en hel del men alla tre överlevde ett par tre timmar tillsammans. Jag fick kaffe och så planerade vi för framtiden. 
Vi kom hem samtidigt som Bosse kom från jobbet, med sig hade han Maxis sista polkagrispåse. Tur! Nu har vi ytterligare två sorters godis i kyl/frys. Det blev smaskig Polkabräck och Baileykola (ej provsmakad men den behövde koka mer än en timme så Baileys hann jag dricka en del och det smakade gott...)

Nu tittar jag på Anne på Grönkulla med ett öga och surfar med det andra. 
Skelögd, jag? Nej jag är kvinna och kan göra flera saker samtidigt.

Inga kommentarer: