måndag 22 december 2008

kyla

Stackars stackars Hampus! 
Jag och Bosse har nu flera nätter fått besök av sonen. Han förpassas till fotändan av vår säng då vi och Elvira (vad hon gör där kan man undra) täcker upp huvudändan. Där ligger han sedan med sina iskalla fötter och petar på mig. Vid nattningen ikväll talade vi om att vi tänkte gå tillbaka med honom till hans egen säng om han kom upp. Det var okej tyckte han, han skulle drömma om Musse (istället för onda vargar...)

Nu alldeles nyss började han gråta och kom utstapplande i hallen "Jag vill inte" snyftade han. 
Vad? undrade jag samtidigt som jag kramade om honom. Han var då iskall. Hjälp jag har inte satt på elementet sedan jag vädrade - i lördags! Det var rejält kallt inne på hans rum, den lilla kroppen avsöndrar ju just ingen värme. Nu är han omstoppad med en varm och gosig fleecefilt under sitt täcke. Mitt dåliga samvete river inombords. Är jag hemsk eller bara mänsklig?

2 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Men liten... inte är du hemsk. Men det vet du nog. Good nite!

Sara sa...

Stackars liten! Inte roligt att frysa! Du är inte hemsk, alla glömmer...

Kram Sara