onsdag 26 november 2008

miljöombyte

Igår for jag och barnen på semester. Eftersom det var en bilsemester så lade jag in ett stopp på vägen, så att inte resan skulle bli för lång. Vi stannade i Hardemo för att besöka förskolan och dess underbara personal och goa ungar. Vi anlände samtidigt som två hemliga gäster: Vanja och Jaguar. Hampus var måttligt intresserad. Efter lunch och utelek så for vi vidare mot resans slutmål: Pelltorp.

Vi skulle till mormor för att hålla henne sällskap och samtidigt passa på att träna på att sova borta. Hela eftermiddagen åkte Hampus och jag pulka i källarbacken. När kvällen kom och det var dags att sova visade det sig att vi hade lika olika strategier för hur semestern skulle vara. Elvira ville utnyttja tiden till max, alltså vara vaken länge och sedan gå upp tidigt :-(
Hampus använde tiden till att vila upp sig. Han somnade först och njöt av att sova lite längre i morse. 

Själv laddar jag för kommande semester, om en vecka ska Bosse och jag till Göteborg på minisemester tillsammans med vänner. Jag har börjat på en "butikersomjagmåstebesöka"-lista, den kommer antagligen att fyllas på ända in i det sista.

2 kommentarer:

. sa...

Vilken söt beskrivning på barnens semester sömn! Älskar er, ha det bra! kramis

Finnpajsaren sa...

Vilken semester hörredu! :-)