måndag 24 november 2008

jagad av vargar

Mera snö har vi fått idag. Hela dagen har det yrt från himlen. 

Vi har idag hunnit med ett besök på öppna förskolan och där hände nåt annorlunda: jag köpte ett par skridskor i Ullared... Tack vare mamma S tips och Carina som påpassligt nog befann sig i shoppingparadiset. Hoppas nu bara att sonens fötter passar i grillorna så att vi kan ut och kava lite på skinnet. Eftersom vi inte fick nog av lek i kyrkskolan fortsatte vi hemma hos grannen nån timme innan vi tog matpaus. Maten sprang vi sedan av oss i pulkabacken. Hampus fick då låna en pulka av M. Praktiskt med en pulka som han själv orkar dra upp för backen istället för jätteroliga och superdupertunga bobben. Även Elvira har provat pulkaåkning idag och det gick för henne som det gjorde för Hampus när han var liten och hade samma eländiga pulka: hon hamnade med ansiktet rakt i kalla, blöta snön. Stackars strumpa!

Fotoläxa, fota inne i mataffären. Är väl bara jag som kan bli nervös över att plocka fram kameran där, men nervös var jag så bilderna blev därefter...Håll utkik, jag samlar mod för att våga mig på det igen och då med lite roligare bakgrund.


ps. Hampus sov gott och länge imorse. Jag blev tvungen att väcka honom 07.50. Dock (och det är ett stort dock) så sov han i vår säng. Ja alltså han somnade utan problem i sin egen lilla, fina säng men sedan någon gång under natten kom han och for ner mellan våra täcken. Ikväll när vi sa god natt så tyckte vi att han skulle sova hela natten i sin säng. Då fick han nästan lite panik och började prata om sina mardrömsvargar. Jag skulle inte heller vilja sova själv om jag hade vargar i rummet...men jag skulle inte heller våga hoppa ur varma sköna sängen och bege mig uppför mörka trappan. Summan av det hela måste vara att sonen är modigare än mig :-) Hoppas att han slipper bli jagad av vargar inatt.

Inga kommentarer: