måndag 6 oktober 2008

tusen bitar

Frågan är om det räcker med tusen. Hampus var så gullig och hjälpte mig att mata sin lillasyster. Plötsligt smällde det till, matskålen gjord av glas hade ramlat i golvet. Det låg glassplitter över hela köket och i tvättstugan och i hallen, i köket var det blandat med vegetarisk lasagne. Inte kul! Ett par varv med dammsugaren och moppen. Kombinationen kravelbebis och glassplitter känns inte så lyckad. Jag hoppas att jag lyckats få upp alla bitar så att E inte hittar och tuggar i sig något.

Förutom det missödet så har vi haft en bra dag. Öppna förskolan på förmiddagen och lek med grannpojken M på eftermiddagen. Kvällen avslutades med bad i baljan för båda barnen. Än får de plats tillsammans men snart behövs en större balja.




Jag fortsätter att bildbomba med mina photoshoppade foton. Det är nämligen så att jag "går" en kurs i just det ämnet. Det är en bloggbaserad kurs som Mikaela Rudhner håller i. Jag lär mig massor och tycker verkligen att PS är ett superprogram. Enda nackdelen är att det är tidskrävande, timmarna springer iväg.


5 kommentarer:

Hanna sa...

Där tog flytet slut. Det går inte att få denna bild klickbar. Jag har provat på diverse olika sätt. Ger upp! Tips någon?

Sara sa...

Du kanske ska prova att lägga upp den på lördag istället?

Kram Sara

Hanna sa...

:-) Ja jag får väl prova det som en sista grej!

Lösvirkesbyggarna sa...

Och jag som fick alla mina bilder klickbara i senaste inlägget. Jag har ingen aning om varför...
Kul med kurs, det skulle jag behöva!
Kram Anna

Anonym sa...

Kul att du hittade till mig när jag misslyckades med att hitta till din. Jag skulle också vilja gå kurs i photoshop det vore jättekul. "Jag" missar gympan i dag för Wilma är sjuk:(
Ha det bäst så ses vi nästa vecka!