onsdag 1 oktober 2008

sju månader

Har ju alldeles glömt bort Elviras lilla månadsrappport. Här kommer den, några dagar över tiden.

Nöjd, harmonisk och trygg!
Sover som en kratta, vaknar 3-4 gånger/natt...
Äter med god aptit det som serveras, har fått smak på välling.
Ammas morgon och kväll, biter när hon vill busa och få igång mamman.
Går upp i krypställning, åker bakåt på knäna, drar sig framåt liggande på mage.
Sätter sig upp.
Dreglar litervis, kan det vara tand 3 som är på ingång?!
Pratar, skrattar och härjar.

Älskade lilla ungens existens har ifrågasatts av storebror:
"Jag vill inte ha Viran här mer" sa Hampus för ett tag sedan.
"Nähä, var tycker du att hon ska vara då"? frågade jag lite häpen, med darr på rösten.
"Hos farmor"!
"Då skulle jag sakna henne jättemycket" svarade jag kort och gott.
Hampus hade inget mer att tillägga i samtalet.

2 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Fin header! Och fina barn har du! Gulle Hampus, det är inte lätt att vara storebror!
Tycker att du gav ett mycket bra svar.
Kram Anna

Sara sa...

Vad stor hon blivit, lilla skorpan! Tyckte också att svaret till Hampus var bra! Har du gjort om din banner? Jag kan inte se den längre... :-(

Kram Sara