söndag 1 juni 2008

helgen

Sol och bad blev det för hela familjen igår. Utrustade med det mesta begav vi oss som värsta zigenarfamiljen till Djupadalsbadet för att slå "läger". Försökte få Hampus att bara gå (inte springa) men det gick väl sådär. Inga nya vurpor i alla fall. Vi åkte vattenrutchkana, H satt i mitt knä och vi fick nästan staka oss ner, sidfläsket var det bra glid på! När det var dags för E att vakna skickade jag H med Bosse för att åka, de var snart tillbaka med kommentaren "det var för lite lut, pappa kan inte åka". Det var bara för mamman att följa med för ytterligare några åk. Som värsta ungdomen drog mamman då in bikinibyxan i rumpan med resultatet: Jättesnabbasteåketnågonsin! Både H och jag hamnade under vattnet och då tyckte han att kanan var alldeles för farlig för att prova några mer gånger.

poolpunka
Idag har jag pumpat upp lilla poolen på gräsmattan, det var punka på 2 av 3 ringar. Inte förrän nu på kvällen hade vi tid att bada, det var då väldigt badvänlig temperatur. På eftermiddagen var vi bjudna på 30 års kalas hos min kompis T. Hampus hade där fullt upp att leka med T:s dotter K och hennes kusiner. Toppenkul att studsa studsmatta. Det var en mycket trött kille som inte vill någonting när det var dags för hemfärd.

Kalaspinglor


Gräsmattan 2,5 vecka efter sådd.
Det ser grönare ut när man står hos grannen och tittar.

1 kommentar:

. sa...

så fina ni är!!!