söndag 20 april 2014

Solig söndag






Sol! Vi började dagen med en cykeltur till Hampus fotbollsträning. Två rara tanter stannade till på sin promenad och tyckte att vi var en fin familj på vårig cykeltur. Inte svårt att njuta av fotbollskillar i sådant  väder. Sjumannaplan och duktiga ungar. Längtar efter poolspel!
Hemma blev det snabblunch iform av havregrynsgröt med banan och havremjölk - uppladdning inför eftermiddagens löptur. Löpturen blev 16 km lång. Fantastiskt nöjd med mig själv! Ingen supertid men det kändes kontrollerat och med en ljudbok i öronen så gick 1,5 timme fort. Eftersom jag älskar statistik så älskar jag Endomondos  utveckling av sin app, jag kan nu se fina staplar över min träning.
Barnen har hela dagen lekt med sina kompisar. Elvira hade lite solsvedda axlar efter en dag i linne, imorgon får det bli T-shirt och solkräm. Mannen och jag har ordnat barnvakt imorgon för att ge oss ut på ett eget äventyr. Det ska bli skoj på hoj!

Inga kommentarer: