lördag 19 april 2014

påsk

Idag har vi påskat ordentligt.
Började dagen med sovmorgon. Riktigt skönt.
Sedan blev det utklädning av dotter och son. Påskafton hos mormor och morfar J. Att sju barn kan låta så mycket att man får ont i öronen kan lätt glömmas bort, idag blev vi påminda...
Min (påskharens) äggjakt var uppskattad även om jag överskattat barnens förmåga att samarbeta. Det trättes en del till både höger och vänster innan äggen kunde plockas fram. Under tiden njöt jag av solen. Vilken underbart härlig, solig dag.

Hemma bytte jag snabbt om till springkläder och knappade in veckans intervallpass på Endomondo. Gött att springa i linne och korta tights. Ogött att springa backintervaller men det gick och jag kände mig stark på slutet. 5 dagars vila pga förkylning kanske inte gjort så stort avbräck på konditionen ändå. Imorgon blir det fartlekspass och långpass i samma för att hämta in förlorade träningstillfällen.

Inga kommentarer: