lördag 3 november 2012

När jag cyklar iväg med mina två barn på en tur genom delar av Kumla så inser jag att de är stora. Vi tog oss över korsande vägar, vi åkte över järnvägar, vi svängde höger, vi svängde vänster, vi ledde cyklarna, vi körde om, vi mötte, vi blev omkörda och allt gick så bra. Jag blir stolt över vilket trafikvett de visar. Mina underbara, cykelbara barn.

Vad vi gjorde ute? Vi letade skatt! Eller bärgade skatt eftersom jag visste var den fanns. Nu vet jag var ännu en finns men den tar jag imorgon eller en annan dag då en massa folk uppehöll sig alldeles för nära idag.


Vi har kört lyxlördag här idag och fortsätter med det ända till kvällen. Bekväm och god lunch: blodpudding, inget fix utan bara steka och äta. Lyxigt för matlagaren. Varm och skön brasa sprakar fastän det är 7 grader varmt ute, lyxigt. Efterrätt till middagen står i kylskåpet, tillagad alltså bra mycket lyxigare än glass (hoppas godare också)

Trevlig lördag på dig också!

Inga kommentarer: