fredag 2 november 2012

ganska bra dagar trots allt

Sjukstugan börjar ge med sig men det är segt. Hela familjen har ont i halsen, hosta och vi känner oss inte så värst pigga.
Igår flydde jag hemmet och skattjaktade tillsammans med två kompisar. Skönt att komma ut även om vi inte hade någon vidare tur med sökandet. Idag hade jag bestämt med syster att vi skulle utflykta oss i Örebro med tillhörande skattjakt. Jag ringde och avbokade tidigt imorse. Elvira satt och hostade i soffan och det lät som en vildhunds skällande... Två timmar senare hade jag ångrat mig, orkar inte sitta instängd med sjuka hela dagen. Jag och lilla E packade korv, ved och fulladdad mobil och styrde mot Laxå. Dagen tillbringades sedan runt Svartå. Gott med grillad korv, inte lika gott med inrökta kläder. Blä!
11 skatter på två dagar får anses som en bra skörd. Kul är det också.

Fick sms från grannen där hon undrade om vi skulle styra upp en liten spökvandring för barnen. Okej men inget tigg svarade jag. Så när vi kom hem från Laxå fixades två maskeraddräkter och barnen målades i ansiktena. Disco i granngaraget. 9 barn. Bra drag! Sedan blev det spökvandring och det är verkligen väldigt roligt att skrämmas. Jag drog på mig svarat tights, svart polotröja, svart toppluva och målade ansiktet svart. Tänkte att jag skulle smyga runt i skuggorna utan att synas. Började med att skrämma slag på de vuxna grannarna genom att smälla en ballong bakom ryggen på dem. Sedan lyckades jag även gömma mig för barnen på spökvandringen, jag satte mig i en häck PÅ brännässlor. Aj vad ont jag har i rumpan nu då.

Inga kommentarer: