torsdag 8 mars 2012

snart så

Ny dag, nya möjligheter. Eller nya förutsättningar i alla fall.
En natt utan alltför många otrevliga uppvak. Jag fick krypa ner hos hetingen ett par timmar, vill verkligen inte ha en feber/kräksjuk dotter i min FINA säng. Febern verkar vara så gott som borta nu på morgonen. Aptiten likaså.

Ute snöar det men vad gör det när man vet vad som komma skall?! Våren är det såklart som ska komma men det gör mig inte så mycket om den väntar en vecka till eller två. Igår spanade jag in mina tulpaner som är påväg upp ur gräsmattan. Kan citera en dikt jag minns från gymnasietiden "visst gör det ont när knoppar brister" (Karin Boye) det stämmer så bra på våren. Man vill, man vill, man vill men så kommer de här förhatliga bakslagen med snålblåst, snöstorm och temperaturer som gör att man fryser till is.

Snart så är det vår!

Inga kommentarer: