Jobbstart. Skolstart. Förskolestart. Sockerstoppsstart. Aktivitetsstart.
Alla dessa starter tar på krafterna. Jag ägnar utan att överdriva all vaken tid åt att planera jobb och fundera på jobb.
Alla starter har fungerat bra. Hampus verkar trivas i förskoleklassen och på fritids. Han berättar inte mycket hemma om vad som händer på skolan men det är ju så det är i en del familjer. Jag känner så väl igen det från otaliga utvecklingssamtal med främst pojkar jag haft "han berättar ingenting hemma". Nu är jag där själv, lite jobbigt men jag får väl tänka att han har det bra. Elvira trivs på Hammaren med de stora barnen och vill inte tillbaka till småbarnen igen! Min egen jobbstart har också gått bra, jag trivs på skolan och gillar mina nya uppdrag. Har lite småplaner som ska sjösättas så snart jag hinner planera dem! Sockerstoppet startade förra veckan på uppmaning av Sara. Jag är nöjd med min insats än så länge dock känner jag inte att något i mitt liv blivit bättre av att jag varit utan socker så vi får se hur länge det varar...
I tisdags var vi iväg med Hampus på Skogskul, orientering för knattisar. Väl där raggades det folk till en nybörjarkurs för vuxna. Trot eller ej jag ska anmäla mig! Hoho...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar