torsdag 28 juli 2011

Tivedsutflykt

Tivedens nationalpark besöktes igår av mig, min syster, Hampus snart 6 år, Elvira 3,5 år, Nora 4,5 år och Harry 0,5 år. Vi tipsades om en kortare runda vid Vitsand. Den blev det. Visst var den kort men vilken natur! Som tur var så var det bara jag som skadade mig på den strapatsliknande vandringen. Jag for rätt ner i ett hål mellan vassa stenar, skrapade ett knä och tjongade i en arm. Våra tora barn klarade sig bra på egen hand, Harry skumpade runt med Malin och skötte sig bra. Elvira behövde hjälp med att ta sig upp på (för henne) alldeles för stora stenar. Vi åt matäck vid badet och sedan badade alla utom jag och Harry.
Utflykten avslutades vid Tivedstorp med glass, kaffe och skatt.

Jag lämnade sedan barnen hemma med Bosse och tog en trevlig vuxenutflykt med Algot och mindes kvällar från förr i tiden.

Inga kommentarer: