torsdag 14 juli 2011

semesterångest

Semesterångest?!
Sitter och funderar på vad vi ska göra. För visst måste man göra något när man är ledig?
Bosse börjar jobba på måndag och jag och barnen har 3,5 vecka till med härlig ledighet.

Att göra:
bada och leka (mamman sola)
leka och vara (mamman sola)
leta skatter runtikring, kan funka i regn också om jag står på mig!
sova i tält
meta i en sjö
grilla vid en sjö
plocka blåbär
leta kantareller (helst utan barn eller med ett bättre svampställe!)
golfa på övningsfältet
cykla på upptäcktsfärd
läsa spännande och roliga böcker

Vi brukar försöka beta av sevärdheter i vår omgivning också...
i år har det blivit:
Björka lertag
Kvarntorpshögen (repris)

Kan Dovrasjöar vara något kanske?
Skåleklint har jag bara hört talas om, hur är det?


Idag har vi huttrat ikapp med goda grannar nere i sjöparken, barnen badade i det smutsiga vattnet och dog inte av det. Jag har varit i Åsbro (Karintorp) och handlat lite goda tomater. Vi har besökt skoindustrimuséet och beställt slippers till mig och Hampus. Klarat av 18 hål på minigolfbanan utan familjegräl och blåtiror. Nu njuter jag med en liten dansk i uterummet. Smälter maten som idag bestod av grill kombinerat med stekpanna då gasolen bestämde sig för att ta slut. 4 år räckte den!

En sak till att få ångest över är ju vädret. Har ni sett nästa veckas prognos? Om inte skippa det för den är panikframkallande...

3 kommentarer:

Therése sa...

Om ni orkar åka till Degerfors så rekomenderar jag Sveafallen. Våra små tyckte det var helspännande och mysigt att fika högt upp på berget

Hanna sa...

Sveafallen är ju spännande men är man inte livrädd att ungarna ska trilla ner och slå ihjäl sig?

The Hawk sa...

Dovra sjöar är fantastiskt vackra marker. Även där kan man ramla ner och slå ihjäl sig emellertid, men jag har varit där med både skolbarn och förskolebarn och än har det inte hänt. Rekommenderas varmt. Man kan välja hur många sjöar man vill gå runt också. Bra att veta om man har mindre barn med sig.