måndag 18 juli 2011

garagemat

Kände mig tvungen att förklara för närmsta grannen varför jag lagade mat i garaget ikväll igen. Vi har nämligen skrämt liv i vår gamla fritös. Den har stått och samlat damm alldeles för länge. Barnens nya favorit är hemfriterade chicky bits. Pommes går inte heller av för hackor. Det värsta är att det stinker så om den, utomhus är att föredra och med det väder vi har så blev det garaget.
Har du någon favorit att stoppa i fritösen?

Idag har barnen lekt med kompisar lite om vartannat. Jag har putsat runt lite planlöst i skitiga hemmet. När Bosse kom hem gav jag mig ut i spåret, tungsprunget tack vare dagens regn men ändå skönt och friskt. Nu i skrivande stund skiner solen in genom mina fönster och jag måste nog ut och njuta av dagens sista strålar

Inga kommentarer: