tisdag 19 juli 2011

en rätt bra dag

Dags att slå ihop datorn och krypa ner i sängen hos lillmonstret, hon ligger nämligen i vår säng och svettas. Övervåningen hos oss är het, undra om det kan bli lite bättre när vi isolerar och inreder vinden?!

Barnen och jag har utflyktat oss på landet utanför stan idag, medhavd matsäck på en filt i solen. Najs! Vi nallade körsbär, hallon och smultron, gott. Huvudsyftet var förstås att söka efter skatter, vi fann två.
På eftermiddagen fick vi besök av T och hennes dotter K. Lite mini-poolsbad, cykeltur till lekparken och tennisspel på baksidan medförde att barnen var tröttare än tröttast när kvällsmaten var svald.

Jo jag har hunnit springa även idag, hann innan regnet kom till Kumla. Det blev 4 intervaller (?) á 2 km. Om benen var trötta igår så var de ännu tröttare idag. Imorgon blir det välbehövlig vila.

1 kommentar:

. sa...

Vi har annars en sval källare som ni kan få övernatta i :-)