Elvira kommer in och vill ha vatten. Jo men visst det ska hon ju såklart få. Ja för jag har smakat på en svamp och den var inte god!
Va? Ungen får vatten och går ut igen. Efter en stund ser jag alla tre barnen i häcken in till grannen, de ser ut att äta hallon (!). Jag frågar Malin vad de äter, och hon säger "hoppas det inte är Tibast! Vi har nog en sån i häcken där ute... "Jag får på mig skorna illa kvickt och kommer ut. Barnen har då övergått till körsbärsträdet och vi kan i lugn och ro konstatera att det nog i alla fall rör sig om de giftiga bären från Tibasten. Barnen försäkrar att de var sura och att de har spottat ut. Vad bra! Ingen visar symptomen för förgiftning med diarrée och kräkningar så det är nog lugnt.
Varför har man giftiga växter i sin trädgård?
- man hatar barn
- man hatar grannens barn
- man tycker om att experimentera
- man tänker att de nog iaf smakar illa...

4 kommentarer:
Tibast!
Borde vara totalförbjuden i närheten av barn även om blomningen är vacker.
Ja Britt vi får väl se om min syster gräver bort den nu efter bärincidenten annars får jag väl göra det själv!
Idag, jag lovar. Men trolldruvan får vara kvar, eller?
Bra Malin! Trolldruva, måste googla det men den låter livsfarlig redan på namnet...
Skicka en kommentar