onsdag 15 juni 2011

mera regn tack

Tur att det regnar en skvätt, vår gräsmatta är inte vacker. Brunbränd på sina ställen allaredan.
Efter kvällsduschen upptäckte jag en liten sticka i Elviras hand. Jag lirkade och lirkade för att få peta med pincetten för att få bort stickan. Elvira knöt handen och vägrade. Jag blev tvungen att sitta på hennes mage, jag använde dock inte hela min tyngd...Tillslut slank stickan ut och vi studerade den noga tills jag tappade den i soffan. Nu leks det stickbortplockning på gosedjuren. Elvira pratar lugnt och fint med sina patienter och sticka på sticka plockas bort. Gullunge!

Idag är den beställd, montering i god tid innan de kalla höstvindarna ger sig till känna. Jag pratar alltså om kaminen. Det kommer att bli så bra.

Inga kommentarer: