Summerar månadens träning och konstaterar att jag hunnit springa 36,5 km i spåret plus att jag vanligvis springer vägen dit som jag gissar är ungefär 900 meter, alltså ytterligare 1,8 km per tillfälle (när jag inte genar genom skogen hem med benen i kors...) Jag har varit ute vid 7 tillfällen (11-30 juni)
Bästa tiden på 2,5 km (ett varv): 12 minuter
Bästa tiden på 3 km: 13 min 50 sek
Bästa tiden på 5 km: 24 min 56 sek
Under nästa månad ska det bli fler intervallpass, jag måste också öka längden och kunna dra en mil. Jag funderar på om jag klararmitt mål, 10 km på mindre än 50 minuter, redan på Blodomploppet den 18 augusti? Tävling är ju tävling, då ökar jag med automatik.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar