söndag 10 april 2011

söndagsstatus

Jag höll mig frisk, så nu är förråden fyllda med en massa bra-ha-saker från Ullared.

Barnen däremot är fortfarande medtagna av förra veckans diarrérace. Idag har vi varit ute i två omgångar. Hampus har tagit helt slut på sina krafter, han bad om att få gå in och nu sover han gott i soffan. Febern kom tillbaka på eftermiddagen. Både Elvira och Hampus har hosta och är snoriga men det kanske är för att deras kroppar är tömda på energi som gjort dem extra mottagliga just nu.

Vårkänslorna sprutar i kroppen. Elvira och jag cyklade till biblioteket och på vägen dit hade vi blomspaning. Massor av fina krokusar i rabatter och gräsmattor. Själv har jag en vitsippa på köksbordet. Nu har jag just kommit in från en löptur i sköna vädret. Shorts och kortärmat var kanske lite vågat men det gick. Träningsvärken Örjan kommer som ett brev på posten allaredans...

Inga kommentarer: