tisdag 12 april 2011

Linas matkasse dag 1 och dag 2

Linas matkasse anlände straxt före 18.00 igår. Den innehöll råvaror till 5 middagar, och såklart recept till dessa. Tre rätter ska vara medeljobbiga att tillaga, en enkel/snabb och en mer avancerad. Papperspåsen är fylld med grönsaker, några som jag aldrig provat förut...

Igår blev det lite snålt om tid och dessutom fanns det färsk fisk i påsen, alltså fick det bli fisksoppa med saffran och tomat. Gott men inte mer tycker jag. Hampus gillade spadet och bad om soppa idag också. I soppan var det en del grönsaker bl.a. sugar snaps (ärtskidor?!). Mina barn är livrädda för allt grönt så det krävdes mod för att testa. Tack Bolibompa Ayla för att du inspirerar barnen att prova!

Hampus kommer inte tjata om att få köpa sugar snaps nästa gång vi handlar...

Dagens rätt: Indonesisk köttfärslimpa med gurk-fraiché och ris
Enkel att göra och smakade gott, gurk-fraichén gillade både Bosse och jag (och barnen smakade inte ens). Jag kan inte minnas att jag någonsin gjort köttfärslimpa förut, vilken miss. Superlätt och saftigt och gott.

Inga kommentarer: