måndag 10 januari 2011

minns ni förra veckan?

Vecka 1
- Prova minst en ny träningsform och ett nytt recept!
- Börja varje morgon med 10 armhävningar och 10 situps
-
Hitta din förebild, skriv ut bilden och häng upp på ett synligt ställe eller använd bilden som bakgrundsbild på din dator
- Om du inte redan har gjort det, skriv ner dina mål för det kommande halvåret
-
Gå och lägg dig i tid och försök sova minst 8 timmar varje natt
(detta vet jag blir svårt med en treåring som ligger och knuffar på mig nätterna igenom...)

Kan väl säga att vecka 1 gått sådär...
Grön färg på det som jag gjort under vecka 1. Jag har dessutom lyckats med att inte äta något godis förrän på lördagen (endast då). Jag har lyckats med att röra på mig en hel del genom promenader.

Vecka 2
Nu börjar jobbet på allvar och jag vet att jobb, förskola, laga mat och natta barn och åter lite jobb tar på mina krafter. Jag ska försöka att komma ut på (is)promenader 3 gånger den här veckan. Jag ska hålla mig borta från godis och sött under veckan och inte frossa heller på helgen. Armhävningar och situps fortsätter jag med, dubbel dos.

Inga kommentarer: