tisdag 11 januari 2011

sångtävling

Tv-tablåerna svämmar över av sångprogram, sångtävlingar och andra tävlingar. Jag har en egen alldeles privat föreställning varje gång jag placerar mig i bilen med mina två underbart musikaliska barn i baksätet. Elvira älskar (och jag hatar...) En elefant balanserade. Hon sjunger för glatta livet (så fort storebror tystnar). Storebror sitter bredvid och blir tokförbannad när lillasyster sjunger fel, t.ex. tappar bort sig i räkningen och sjunger fyra elefanter två gånger. Då måste man ju bara dö litegrann om man är storebror och faktiskt KAN sången. Då blir lillasyster jättejättearg och sjunger så högt att det kan liknas vid skrik. Om hon mot förmodan måste kippa efter luft i skönsången så kan man vara säker på att storebror är snabb som en vessla när han sätter igång och sjunger sin favorit Vick på rumpan affär. Så där fortsätter det, de skriker, sjunger och grinar om vartannat hela vägen till förskolan. jo jag vet att det inte är så långt men ibland skjutsar vi pappan till jobbet också och då blir det olidligt mycket längre.

Lillasysters variant på Vick på rumpan affär:
Ja gick i en affär sa gogga va har ni här. Kan man möjligt köpa en mamma här. (hysteriskt fnitter)

Inga kommentarer: