söndag 30 januari 2011

fysisk lek

Vi har rört på oss i helgen!
I fredags var Bosse på krogen och stuffade (?) eller hävde öl i alla fall. Igår spelade jag innebandy i vanlig ordning. Det hände sig en liten olycka när det var sådär bara 30 minuter kvar. Jag ramlade/halkade och fick ont i foten. Jag vet faktiskt inte om det någonsin gjort så ont förut när jag trampat snett. Svinigt ont i foten gjorde det och jag haltade av banan. Låg med foten i högläge, såg mitt lag förlora! Värken släppte och jag testade att spela igen. Visst kändes det men vaddå jag kunde springa i anfall och det är ju huvudsaken. Antagligen borde jag ha låtit bli att springa. Nu har jag ont. Inget svullen men värk. Stackarns om mig. Funderar på att rota rätt på en linda och dra runt foten som stöd. Ja jag tror jag gör det.
Hampus har också rört på sig, han gjorde en nystart på fotbollsspelandet. En timmes träning i Hagaskolans gymnastiksal. En timmes stillasittande, i strumplästen på iskallt omklädningsrumsgolv, för mamman. Jag förstår att de rutinerade föräldrarna hade tofflor med sig! Sonen var glad och nöjd. Hoppas att det håller i sig några söndagar framöver.

Inga kommentarer: