tisdag 30 november 2010

med dagens mått mätt

Vi har varit på 2,5-årskontroll av lilla hjärtat. Lilla är det rätta uttrycket. Hon vägde 12,8 kg och mätte 91 cm i strumplästen. Den som vill veta kan kolla här hur stor Hampus var vid samma ålder. Elvira brukar vara ungefär som jag själv när jag var liten, den här gången slog det på 4 hg och 2 cm. Elvira vinner men så är hon också 3 månader äldre vid kontrolltillfället.

Nu ligger båda barnen nerbäddade. Vi blir hemma imorgon med, Elvira hade feber även idag. Just nu sitter jag och lyssnar på jobbig hosta från Hampus rum. Ska det aldrig ge sig?! Min stackars kollega fick jobba alldeles själv med 38 elever idag. Magsjuk vikarie! Hoppas på bättre vikarielycka imorgon för nästa kollega.

2 kommentarer:

Sara sa...

Lilla fjäderlätta Elvira! Jag som tyckte jag har sparrisbarn, men ligger verkligen i lä... Söt är hon i alla fall!

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad skönt att ni kom iväg på kollen, men hoppas att barnen kryar på sig ordentligt snart!
Kram Anna