torsdag 11 november 2010

dagens bravader

Jag är världens coolaste mamma!
Efter förskola så satt båda barnen i köket och pärlade flitigt med småpärlor. Jag passade på att springa ett varv med dammsugaren. När jag kommer till köket sitter Elvira med ett finger i näsan...Jo men visst hon har en pärla i näsan säger hon. Jag stressar inte upp mig ett dugg utan jag får henne att fräsa. Inget händer. Jag placerar barnet liggande under kökslampan för att kolla om där verkligen finns någon pärla. Jag ser inte ett dugg och börjar tro att hon ändå tappat den. Hon gnäller att den är där. Alltså visar jag hur man gör en megadunderjättefräsning och Elvira härmar mig och i pappret hamnar en svart liten pärla.

För mitt inre såg jag oss sitta och häcka några timmar på akuten.

1 kommentar:

. sa...

N hade en stooor glaspärla förra helgen... Den kom också i en dunderfräs, tack och lov!