tisdag 19 oktober 2010

en helt vanlig tur på ica

När kylskåpet ekar tomt så finns det ingen återvändo. Jag och Elvira var de modiga som vågade oss iväg till stora Ica-affären vid halv sex. Jag kör självscanning, tycker att det är överlägset bäst. Idag började det bra, påsarna blippades in så fint, sen strulade batterierna som vi skulle ha. Ja ja de är väl inte inlagda, alltså hamnade de åt sidan i kundvagnen. Därefter var det korvbröden som trilskades och då gav jag upp. Löpte iväg mot kassan för att reklamera handtaget. Kassörskan sprang iväg med pipare och mitt icakort. Kön bakom mig växte...Nytt handtag och en ny tur bort mot brödavdelningen i andra ändan av affären. Väl där deklarerar dottern att hon är kissnödig. Stora kliv fram mot kassan igen. Parkerade kundvagnen framför kassörskan som lovade att "vakta". Ut till toan. Resten av handlingen gick bra förutom att det var korvbrist och vi skulle ha sisådär 100 korvar till lördagens korvgrillningskalas i skogen.

Inga kommentarer: